BTFA

Benelux TransFans Association
Het is nu do jul 19, 2018 6:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: GP Base
BerichtGeplaatst: do nov 21, 2013 11:25 pm 
Ultra

Series: Gundam Builders
Action base voor 1/144 en SD kits
Volledige naam: Build Custom GP Base
Prijs: 600 yen

Afbeelding

Dit is de nieuwste versie van de Action Base lijn, in principe is dit dus Action Base 4, maar deze is specifiek gemaakt naar een item dat je ziet in de Gundam Builders serie.

Afbeelding

Hij is groter dan de AB2 en wat steviger qua hoe hij aanvoelt. Ook heeft hij dus een roleplay-toy vorm door de arm onder de stand te vouwen.

Afbeelding

Hij heeft specifiek ruimte voor een led lampje, die zit er dus niet bij. Dit is de ene uit de 1/48 Gundam Age 1.

Afbeelding

Het effect is echter minimaal en om correct te zijn zou je een blauwe moeten hebben.

Afbeelding

Je hebt twee opties in principe, dat is of de kaart die je bij een Gunpla kan krijgen, sommige Age suits hebben ze, AG en Gage-Ing hebben ze zeker. Ik denk ook alle Gundam Builders krijgen ze. De andere is een cut-out in de instructie-manual. Ik heb echter deze op wat steviger karton laten kopiƫren. Je kan er op schrijven wat je wilt natuurlijk. Zit zelf nog te denken of ik schrijf of dat ik wat sticker letters ga gebruiken.

Afbeelding

De cut-out is het meest serie getrouw.

Afbeelding

De kaart ziet er veel leuker uit. Echter een belangrijke noot of twee voor beide. Ten eerste de hoek van de display maakt dat je de ingevoegde kaart niet makkelijk ziet.

Afbeelding

Ten tweede is zichtbaarheid, de cover is nogal donker, dus de kaart komt ook donkerder over. Heb daarom een foto zonder flits genomen omdat de flits die duisternis nogal ophefte.

Ik vind het een leuk concept, paar kleine issues en duurder dan AB 1-2-3. Echter hij is stabieler dan de AB2. De joints zijn 'ratcheted' waardoor het gewoon steviger aan voelt. Ik denk de keuze voor deze hangt af van of je het idee achter deze leuk vind.

Ten slotte zou nog een kleine spiegel ter credit-card formaat willen proberen in deze zoals er spiegels zijn voor de AB3.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur