BTFA

Benelux TransFans Association
Het is nu do jul 19, 2018 6:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1/200 HCM Pro Nu Gundam
BerichtGeplaatst: ma jul 01, 2013 5:15 pm 
Ultra

Series: Char's counterattack film
Schaal: 1/200
Type: High Complete Model Progressive

Afbeelding

Laat ik beginnen met dat ik niet dol ben op de design van de Nu gundam. Ik vind het een wat saai ontwerp vergeleken met zijn voorgangers, de RX-78-2, de Mk II, de Zeta en de Double Zeta. Het is wel de mobile suit die samen met de Psycho Gundam en nog wat meer heeft geleid tot de Sinanju Stein en via die tot de Unicorn Gundam. Hij heeft dus wel zijn plekje in mijn collectie en ben dankbaar dat ik deze heb gekregen.

Afbeelding

HCM Pro komt met de mobile suit compleet, maar alle extra's moet je nog grotendeels in elkaar zetten. Het zit op sprue's zoals normale modellen. Het meest vervelende van dit waren de zes Fin Funnels, zijn remote drones, om in elkaar te zetten. Daar zit veel werk in, maar het is wel indrukwekkend hoe het als systeem in elkaar zit. Elke funnel heeft een verborgen streepjes markering en je hebt wat plugjes om ze aan elkaar te zetten. Maar je krijgt geen display stand om ze in actieve vorm weer te geven. In het kort, je kan ze alleen op zijn rug doen of er af halen. Geen eens een hulpstuk om hem in mirrored vorm uit te rusten.

Afbeelding

Als wapens heeft hij een gun, bazooka en twee vormen van zijn speciale beamsabers. Maar heb die kwetsbare dingen op sprue laten zitten in de doos. Ze zijn pre-painted en als je ze van de sprue af haalt, zie je blanke plekken waar rood had moeten zitten. Het schild komt ook van hem af, tenminste je bouwt hem op en klikt hem dan vast... en bij mij lijkt dat permanent vast te betekenen. Ik krijg de clip van het schild niet eens meer er af en proberen het schild te draaien op de balljoint kraakt alsof hij aan het breken is. Onder deze klip zit nog een extra normale beam saber handvat. De bazooka kan je op zijn rug plaatsen en dat zit ook beina onmogelijk stevig vast.

Afbeelding

Articulatie is redelijk beperkt, het ontwerp laat niet veel toe. Daar staat tegenover dat een 1/200 schaal model pistons heeft in de knieƫn. Ik ben ook niet dol op hem te bewegen, net als de balljoint van het schild lijkt alles zo enorm strak vast te zitten dat ik vrees hem te breken. Voor wat hij is, kan hij genoeg vind ik, maar hij krijgt hier geen bonuspunten van.

Afbeelding

Ik denk dat ik deze iets leuker zou vinden in de HG vorm, maar aangezien ik het design sowieso niet leuk vind zal ik die niet kopen ooit. Ik ben meer tevreden met het ontwerp van de Hi-Nu gundam die ik hier in de Gundam Builders versie heb, die dezelfde kleuren heeft als de normale Nu in plaats van dat fellere blauw. (Ik ga wel de SD Hi-Nu kopen binnenkort.)

Ik ben blij dat ik gelukkig in eens meerdere HCM Pro's heb gekregen, als dit de enige was dan had ik hier nooit meer naar omgekeken denk ik.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur