BTFA

Benelux TransFans Association
Het is nu do jul 19, 2018 6:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2013 6:52 pm 
Ultra

Naam: Hail Buster, echter in mijn geval gewoon Nightcloak Buster
Schaal: 1/100 No Grade
Series: Seed Destiny

Afbeelding

Dit is een leuke kit uit de Seed Destiny reeks, het is een van de originele Seed suits die is herbouwt door Librarian works tot een zogenaamd verbeterd model. In deze kit krijg je alle sprue's nodig om de 1/100 Buster Gundam te maken, maar dan in een heel andere kleurschema. Heb het origineel niet in 1/100, maar wel 1/144.

Afbeelding

De 1/100 is wel beter in een paar punten zoals een wat stevigere build en paar details iets beter uitgewerkt, maar overall is het ongeveer gelijk, de 1/144 is iets makkelijker te poseren door gewicht.

Afbeelding

Wat deze echt anders maakt is dat de guns nu op een backpack zitten die uit te wisselen is met de Gale Strike Gundam. Echter deze backpack ziet er echt lam uit, je ziet gewoon veel te duidelijk de arm houder van om het middel nu op die backpack zitten. Het steekt ook behoorlijk uit. Naast de visuele nadeel kan je ook niet de gun combination gimmick niet uitvoeren met de Hail Buster, wat jammer is.

Afbeelding

Als je de guns in elkaar zet, krijg je voor de dunne gun nieuwe parts om de scope te verwijderen in in plaats van dat een soort klem er op te zetten voor op de backpack. Maar dit is een geheel andere kleur, dus wil je hem in Hail Buster houden, moet je deze ook schilderen. Citadel Eshin Grey is nagenoeg identiek qua kleur, ik gebruik deze ook vaak voor inner frames aangezien dit toch zo'n beetje de vaste kleur is voor inner frames.

Afbeelding

Als je dus de Hail Buster maakt, houd je deze delen over, de andere parts die je vervangt voor de gun, de delen voor de originele backpack, de originele chest plates en de faceplate.

Afbeelding

Stel je wilt toch maar de Buster Gundam maken, die ik zelf Nightcloak noem met zijn kleuren, dan houd je alle delen van een enkele sprue over, dit verwijdert persoonlijk gesproken ook een heel lelijke kleur van deze 'upgrade' in mijn opinie.

Afbeelding

Beauty is, als je hem als Buster opbouwt, kan hij gewoon zijn guns weer verbinden voor super kanon vorm net als het origineel. Het is niet moeilijk hem om te bouwen, maar raad wel aan om de scans van de bouw instructies te bekijken op www.dalong.net met name voor de armen van de guns.

Afbeelding

Je kan natuurlijk ook mix-matching doen op deze kit om te krijgen wat je het mooiste vind, voor mij is het de pure Buster vorm, of ik ga nog wat delen zwart verven en dan toch maar toevoegen, nog niet helemaal zeker.

Tsja, dit is echt een geval, wat vind je het mooist, deze of het origineel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur