BTFA

Benelux TransFans Association
Het is nu do jul 19, 2018 6:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1/100 MG 2.0 Zeta Gundam
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2012 9:59 pm 
Ultra

Ok, dit is deze keer niet een volledige review en leg het uit in de review.

Naam: Nightmare Zeta Gundam
Prijs: 5000 yen, maar gekocht voor iets van 30 euro.

Deze kit had ik wegens beschadigde doos goedkoop gekocht bij Archonia, maar er was geen schade aan de onderdelen. Ik wou origineel alleen wat details schilderen, maar zag tijdens het shoppen wat metallic spray paint en besloot dit uit te gaan proberen op deze kit.

Afbeelding

En dus, hier is het resultaat in een schema soortgelijk aan die ik voor mijn SD 00 Gundam heb gebruikt. Maar dan dus met metallic paars en zwart. Het verven viel helaas erg tegen, niet door hoeveel werk het is, maar wegens hoe enorm kwetsbaar deze verf is. Weet niet zeker of ik gewoon niet goed heb gedaan, niet genoeg primer misschien of verkeerde. Wat het ook is, de verf atm vliegt eraf als ik niet oppas. Er moeten nog meerdere lagen vernis overheen, maar zelfs na dat, wil ik hem niet verder poseren. Dit is waarom dit geen volledige review is want ik sla de transformatie en articulatie over.

Afbeelding

Hij komt met een leuke actionbase en daar ben ik blij mee, deze heb ik met gunbolt metal en een beetje dwarf bronze gedrybrusht om wat effecten te geven. Ditzelfde voor de inner frame met dan alleen gunbolt. Voor de base ook wat extra figuren en een connector voor de Gundam Mk. 2 ver 2.0. Verder komt de Zeta met een rifle, schild/neus en een mega canon. Ik wist niet dat de Zeta met dat canon kwam, ben er erg van onder de indruk.

Afbeelding

De bouw was niet zo enorm moeilijk en de inner frame ziet er redelijk uit ook al is hij niet echt compleet voor heel het lichaam. Maar ja, daar stoor ik me niet echt aan. Ik merkte ook dat hij gewoon degelijker in elkaar zit dan de Zeta Plus waar ik niet zo dol op ben.

Afbeelding

Hij staat mooi op de plank, maar moet wel nog wat decals toevoegen vind ik, maar dan moet ik zeker zijn (met name met de rub-transfers), dat ik niet de verf beschadig. Als ik dat heb gedaan plaats ik wel extra foto's.

Kan ik deze kit aanraden, zeker wel, kan ik die verf aanraden, zeker niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur