BTFA

Benelux TransFans Association
Het is nu vr aug 17, 2018 3:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 06, 2016 8:15 pm 
Tripredacus Council

Ik kan sinds vandaag zeggen dat ik EINDELIJK de nieuwe star wars film gezien heb.

Tot zo ver dus enkel goed nieuws!

Nu al het slechte...
Als dit een goede film is, dan ben ik Yoda die net iedereen (good & bad) heeft neergesabeld met mijn lightsaber om van hun melodramatisch overacting gezaag af te zijn en naar de dark side is gekeerd....

De acteurs kunnen helaas niet acteren, op Ford na, die daarom ook 30 miljoen $ kreeg en dus dringend eruit moest worden geschreven om meer winst te maken.
We hebben o.a. een rommel verzamelende meid die beter Brits gesofisticeerd Engels praat dat de gemiddelde Oxford diplomahouder en meer weet van starship engines dan scotty zodner er ooit in 1 gevlogen te hebben, wat je zoal niet kunt leren als je vastzit op een junkplaneet met enkel zand,wrakken en marginalen!
We hebben een super rebel piloot die altijd wint en nooit stopt,. Houdt zijn testosteron niveau constant op 500% denk ik (contactueel verplicht want duracell sponsort deze film, het konijn moest er dus in).
Finn is ongeloofwaardig als elite stormtrooper die al heel zijn leven getraind wordt voor gevechten, die komt recht uit het kerkkoor waar hij elke zondag met mama naar toe gaat.
Leia moet dringend terug naar het oude mensjeshuis, die ziet er 20 jaar ouder uit dan ze echt is.
Captain Phasma is a joke, wat die in film doet is een raadsel.
De super slechterik heeft een tof masker, maar zodra hij dat afneemt lijkt hij op kermit. Hij weet ook niet echt waar hij mee bezig is, zijn hersenen zijn preventief verwijderd denk ik.

Er is geen verhaal in deze film (niet gevonden, zal bij disney bij de dienst verloren voorwerpen eens navragen).
De diepgang is even diep als een plas zonder water in.
De film heeft zoveel ongeloofwaardige toevalligheden dat het ongeloofwaardiger dan ongeloofwaardig wordt.
Er is geen enkele suspense, de starkiller base wordt te vroeg getoond, hem vernietigen is al even simpel als koekjes bakken.
Enkel de grapjes van Ford en met stormtroopers deden mijn interesse af en toe opflakkeren.

Het enige 2 echte sterren van de film zijn de Millenium falcon (dat maar blijft vliegen op het zeer ongeloofwaardige (ik begin serieus in herhaling te vallen) af, dat ding is straffer dan superman en BB-8, die even grappig is als R2-D2, die 2 samen zal het hoogtepunt worden van de volgende 2 flops (laat aub alle acteurs er gewoon uit, dan wordt het misschien nog wat).

De actiescenes zijn te flitsend waardoor je niet echt volgt, alles ontploft hier en daar.
De stille momenten om verhaal op te bouwen zijn onbestaande, de scène met het vinden van de lightsaber is VERSCHRIKKELIJK slecht.
Maar dan het einde, met een nietszeggende (letterlijk en figuurlijk) Mark Hamil. Het einde heeft nog een grotere geeuw factor dan dat van lord of the rings the extended edition.

Alles bij elkaar krijgt de film van mij 5/10 waarvan 4/10 voor nostalgie (erin slagen om na 38 jaar een film te maken die bijna even goed is als het zeer amateuristische origineel met 10 keer meer budget, dat moet je belonen!!!), 1/10 voor het overhypen van een al compleet overhypte hype en de rest voor de eindeloos afwezige inhoudelijke kwaliteiten.

Ik begrijp uiteraard dat het doelpubliek van deze film 5 tot 10 jarigen zijn, maar nadat JJ abrams van Star Trek al één grote rommel heeft gemaakt is hij hier minstens even goed bezig Het voordeel is dat Star Wars fans in duidelijk contrast met Star Trek zo een laag IQ hebben dat ze het toch niet zien of merken noch ooit zullen zien of merken.

Snel toch nog 1 positief punt, ik had een gratis ticketje voor deze film, hoera voor mij!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur